Refund and Return Policy/Politique de remboursement et de retour
ENGLISH
Overview
Newly Designed jewelry is returnable.
All pre-loved and vintage jewelry items on our site are discounted and as such are non-returnable.
Our refund and return policy lasts 30 days. If 30 days have passed since your purchase, we can’t offer you a full refund or exchange.
To be eligible for a return, your item must be unused and in the same condition that you received it. It must also be in the original packaging.
To complete your return, we require a receipt or proof of purchase.
Refunds
Once your return is received and inspected, we will send you an email to notify you that we have received your returned item. We will also notify you of the approval or rejection of your refund.
If you are approved, then your refund will be processed, and a credit will automatically be applied to your credit card or original method of payment, within 7 days.
Late or missing refunds
If you haven’t received a refund yet, first check your bank account again.
Then contact your credit card company, it may take some time before your refund is officially posted.
Next contact your bank. There is often some processing time before a refund is posted.
If you’ve done all of this and you still have not received your refund yet, please contact us at thequietgem.ca@outlook.com.
Sale items
Only regular priced items may be refunded. Sale items cannot be refunded.
Replacements/Exchanges
We only replace/exchange Newly Designed pieces if they are defective or damaged. They are lovingly designed with quality supplies; however, there is always a possibility that a piece is flawed in some way. Please notify us of the details of the flawed item by email & include a close-up picture of the flawed area of the piece to thequietgem.ca@outlook.com. We will contact you we by return email with the process going forward. You can then send your item to: The Quiet Gem, PO Box 98, Manitou, MB R0G 1G0. We will ship you a replacement at no cost to you.
Gifts
If the item was marked as a gift when purchased and shipped directly to you, you’ll receive a gift credit for the value of your return. Once the returned item is received, a gift certificate will be mailed to you.
If the item wasn’t marked as a gift when purchased, or the gift giver had the order shipped to themselves to give to you later, we will send a refund to the gift giver and they will find out about your return.
Shipping returns
To return your product, you should mail your product to: The Quiet Gem, PO Box 98, Manitou, MB R0G 1G0.
You will be responsible for paying for your own shipping costs for returning your item. Shipping costs are non-refundable. If you receive a refund, the cost of return shipping will be deducted from your refund.
Depending on where you live, the time it may take for your exchanged product to reach you may vary.
If you are returning more expensive items, you may consider using a trackable shipping service or purchasing shipping insurance. We don’t guarantee that we will receive your returned item.
Need help?
Contact us at thequietgem.ca@outlook.com for questions related to refunds and returns.
FRENCH
Vue d’ensemble
Notre politique de remboursement et de retour dure 30 jours. Si 30 jours se sont écoulés depuis votre achat, nous ne pouvons pas vous offrir un remboursement complet ou un échange.
Pour pouvoir être retourné, votre article doit être inutilisé et dans le même état que celui dans lequel vous l’avez reçu. Il doit également se trouver dans son emballage d’origine.
Pour effectuer votre retour, nous avons besoin d’un reçu ou d’une preuve d’achat.
Remboursement
Une fois votre retour reçu et inspecté, nous vous enverrons un courrier électronique pour vous informer que nous avons reçu votre article retourné. Nous vous informerons également de l’approbation ou du refus de votre remboursement.
Si votre demande est acceptée, votre remboursement sera traité et un crédit sera automatiquement appliqué à votre carte de crédit ou à votre mode de paiement d’origine, dans un délai de quelques jours.
Remboursements tardifs ou manquants
Si vous n’avez pas encore reçu de remboursement, vérifiez d’abord votre compte bancaire.
Contactez ensuite la société émettrice de votre carte de crédit, car il peut s’écouler un certain temps avant que votre remboursement ne soit officiellement comptabilisé.
Contactez ensuite votre banque. Il y a souvent un délai de traitement avant que le remboursement ne soit comptabilisé.
Si vous avez fait tout cela et que vous n’avez toujours pas reçu votre remboursement, veuillez nous contacter à l’adresse thequietgem.ca@outlook.com.
Articles soldés
Seuls les articles à prix normal peuvent être remboursés. Les articles soldés ne peuvent pas être remboursés.
Échange
Nous ne remplaçons les articles que s’ils sont défectueux ou endommagés. Si vous souhaitez l’échanger contre le même article, envoyez-nous un courriel à thequietgem.ca@outlook.com et envoyez votre article à : The Quiet Gem, PO Box 98, Manitou, MB R0G 1G0.
Cadeaux
Si l’article a été marqué comme cadeau lors de l’achat et expédié directement à votre domicile, vous recevrez un crédit cadeau correspondant à la valeur de votre retour. Dès réception de l’article retourné, un chèque-cadeau vous sera envoyé par courrier.
Si l’article n’était pas indiqué comme cadeau au moment de l’achat, ou si le destinataire du cadeau s’est fait expédier la commande pour vous l’offrir plus tard, nous enverrons un remboursement au destinataire du cadeau, qui sera informé de votre retour.
Expédition des retours
Pour retourner votre produit, vous devez l’envoyer par la poste à l’adresse suivante The Quiet Gem, PO Box 98, Manitou, MB R0G 1G0.
Il vous incombe de payer les frais d’expédition pour le retour de votre article. Les frais d’expédition ne sont pas remboursables. Si vous recevez un remboursement, les frais de retour seront déduits de votre remboursement.
Le délai d’acheminement du produit échangé peut varier en fonction de votre lieu de résidence.
Si vous retournez des articles plus coûteux, vous pouvez envisager d’utiliser un service d’expédition avec suivi ou de souscrire une assurance d’expédition. Nous ne garantissons pas que nous recevrons votre article retourné.
Besoin d’aide ?
Contactez-nous à l’adresse thequietgem.ca@outlook.com pour toute question relative aux remboursements et aux retours.
